How do you work it out?

Jag har lagt upp mina kurser så jag inte slutar senare än 13.15 någon dag. Då har jag tid att åka till gymmet direkt efter skolan. Är där ca en timme, så då har jag tid att plugga på eftermiddagen/kvällen. I gymnasiet när jag inte hade lika mycket kontroll på schemat så försökte jag få in träningen direkt efter skolan - går du på gym har du ju heller inga tider att "passa" som du har om du går på pass, exempelvis.

Sedan prioriterar jag träningen. När jag tränar vet jag att jag mår bättre om jag har lättare för att fokusera på att plugga. Sen är det väl klart att har jag ett jättestort prov så väljer jag såklart att plugga framför att svettas en timme på gymmet.

Hur många kcal jag bränner på gymmet vet jag inte till hundra. Det står exempelvis på löpbandet hur mycket man förbränner men jag vet ärligt inte för jag brukar inte lägga det på minnet. Men min PT sade att vi snittar kanske runt 500 i en halvtimmes träningssession. Om det är sant vet jag inte? Då är det mest vikter och resistance training, inte så mycket kondition. Sedan beror det ju på hur länge jag springer och på vilket hastighet när jag joggar. Kan tyvärr inte ge dig ett ärligt svar på den frågan, tyvärr. Jag skulle tippa på att jag får i mig kring 1500 (give or take) kcal per dag genom maten dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback