frågor frågor

Ang. lånet - Hur mycket får du som du kan använda själv asså till mat o sånt :) inte sånt som gäller skola, försäkringar och resa :)
I studiebidrag får jag 2390 kronor i månaden. Vad jag har kvar att leva på i månaden på lånet efter jag betalat skolavgift, flygbiljett, försäkringar och andra utgifter (bidrag ej inräknat i summan) så har jag kring 9000 kronor/månaden fram till december. Det ska som sagt räcka till hyra, mat, el, vatten, bilförsäkring, bensin, mobil, internet osv... alla räkningar vi kommer ha i månaden när vi bestämmer oss för att flytta ut. Just nu rör jag inte de pengarna om det inte är absolut nödvändigt (jag går inte direkt ut och shoppar för studielån-pengarna, utan det använder jag isåfall bidraget eller mina egna sparpengar till).

Vad scorade du på toefl, precis gjort den och fått ett relativt dåligt resultat, även om min engelska faktiskt är bra.
Jag gjorde paper-based test och fick 647. Max var 677. Har ingen aning om vad max-resultatet var på internetbased test.

Kommentarer
Postat av: martina

hej! när du var på utbytes år tog du något lån eller fick du typ något studiebidrag i månaden? isf vart kan man ansöka om det? kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback