Bankgaranti

Hello,
Några frågor angående bakgarantin på 19 000 USD, är kravet att det sitter detta belopp på ett konto i ditt namn eller ska det visas 6 månader tillbaka att beloppet suttit på ditt konto eller räcker CSN papper på att du har government support?
När jag ansökte så stod det i pappret att man måste ha en "financial supporter" - det kan då vara CSN eller någon annan. Jag fyllde dock i min mamma som referens (det var lättare just då med tanke på att jag inte ens kunde söka studielån än), och då ville de ha en bankgaranti där det stod att hon hade tillräckligt med pengar på ett konto. Sedan kompletterade jag med att även ha ett intyg från CSN. Så de visste att jag hade tillräckligt för att täcka kostnaderna. Men jag antar att du kan endast använda CSN om det står på intyget att du får studiemedel för $19 000. Då ska det nog inte vara något problem :) Så det beror på hur du vill visa att du finansierar dem. Betalar du ur egen ficka så ja, då ska du ha en bankgaranti! Men tar du studielån så räcker CSN-papper. Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback