John F. Kennedy



Nu ska jag ta tag i min engelskauppsats. Jag ska skriva om vilken roll
John F. Kennedy spelade i Cubakrisen. Jag har tittat på gamla tal på youtube, och jag älskar verkligen den New England accent han hade. Jag har varit fascinerad av JFK i allmänhet så lite intressant kan det väl bli att skriva den här saken ändå.

“Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air. We all cherish our children's future. And we are all mortal.”
- JFK

Kommentarer
Postat av: Therese

På SVT Play finns det en serie om honom och hela familjen Kennedy. Den är faktiskt ganska bra om man är intresserad av the Kennedys. Den blev bannad från History Channel i USA för att det tydligen var propaganda. :)

Postat av: Anonym

Hej Emilia!



Hur många gånger har du och CJ träffats sedan du kom hem från USA? :)



Sara

2011-04-14 @ 11:56:43
Postat av: Anonym

ååh, jag älskar jfk :D

2011-04-14 @ 12:39:16
URL: http://thiscreed.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback