85024 AZ

"Längtar du tillbaka?" frågade min rektor mig idag. "Ja, mest hela tiden" var mitt svar. Ska sanningen fram finns det inte en dag då jag inte tänker på alla i Phoenix. Mina vänner, min familj, skolan.

High School i USA är så annorlunda och det fick mig verkligen att uppskatta den svenska skolan. Jag älskar vårt skolsystem och friheten, men det finns inte ord för hur mycket jag saknar den amerikanska skolan, hur konstigt det än låter.

Jag saknar att komma till skolan 07.20 på morgonen och halvsova first period i American History. Jag saknar att snacka bort hela tv-productionlektionen med Niqi, Mariah och Travis. Jag saknar att hänga i sofforna i newspaper med Zena som alltid har något nytt på G. Jag saknar att gå ner för korridorerna och höra någon skrika "Svenska!" Jag saknar alla random kramar på lunchrasterna, jag saknar att sitta i The Spanish Hallway och dricka diet coke med Zee, Tim & CJ. Jag saknar att snacka skit med Shaela efter 7th period. Jag saknar atmosfären, vännerna, skolan.

Mycket har förändrats sen förra året. Tim och Zee är inte längre ett par, Tim bor i New Mexico, CJ är på college. Även om jag skulle stannat ett år till skulle det aldrig bli lika, men jag fick verkligen ut allting jag ville av mitt år i staterna. Jag fick min sanna High School Experience.

För exakt ett år sedan gick jag de sista dagarna i min amerikanska skola. Yearbooken skulle signas, det var foton som skulle tas och telefonnummer och e-mailadresser byttes hit och dit. Innan jag åkte var jag rädd att jag inte skulle ta vara på min tid jag var i USA - men nu när jag tittar tillbaka, ett år senare, känner jag att jag inte kunde tagit vara på tiden bättre än vad jag gjorde. Jag levde min amerikanska dröm, och jag önskar jag kunde få uppleva allting igen.








Kommentarer
Postat av: Emma C

Jag vet exakt hur du känner. Jag kommer att sakna atmosfären i skolan; alla klubbar, all inblandning och aktivitet som man kan lägga ner på skolan i USA genom klubbar och sport... Men det är så mycket större frihet i Sverige och jag saknar andra aspekter av det svenska systemet men det är något speciellt med en Amerikans High School - tempot och rytmen. Alltid händer det något.



Själv kan jag inte förstå att tio månader har gått så fort. Om en vecka är Graduation över och jag är vid the Canyon med min familj (som kommer imorgon!). Har året hemma i Sverige gått lika fort?



Kramar

E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback