still sick

Jag är fortfarande sjuk så det blev ingen skola för mig idag. Det gjorde inte så mycket, med tanke på att hela min klass är ute på praktik nu så egentligen pluggar jag bara ikapp det jag missar. Så jag stannade hemma - men jag fick massor gjort ändå. Två sidor matte, jag började på min debattartikel om rusdrycksförbudet samt min spanskauppsats. Spanska 4 kan ju gå och skjuta sig, typ.

Nu orkar jag inte plugga mer. Huvudvärken är borta (tack ipren!) men inte tröttheten, det halsonda och snuvigheten. Nu väntar jag på att pappa ska komma och hämta mig så jag kan spendera resten av veckan där.

Så ikväll blir det nog att kika på film. Det lutar mot The Hangover, Twilight eller någon Pirates of the Caribbean. Vi får se. Jag måste också ringa SAS och kolla upp hur det blir med bagaget. Någon av er kanske vet? Jag måste ju tulla ut bagaget i Newark, men på min biljett står det att jag får med SAS ha två väskor, men med U.S Airways får jag bara ha en. Det har aldrig sått så förut när jag flygit med dem, och då har det inte varit några problem. Så jag måste veta, får jag checka in två väskor efter jag tullat ut bagaget i Newark? Hm.

Dessutom hoppas jag att dollarkursen går ner lite grann så jag kan växla pengar innan jag åker på fredag. Den ligger ju på 7,78 (eller något liknande) just nu! Det gillar jag inte.

Oj, långt inlägg. Ikväll ska jag också svara på några frågor som ramlat in. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Therese Göthe

Du måste själv ta ditt bagage över gränsen i USA, alltså genom tullen. Om du köpte en biljett från typ en sajt som söker reda på biljetterna åt dig så ska det vara meningen att Stockholm-Phoenix ska räknas som en resa, oavsett om det är mellanlandning eller inte. Så har det ialf varit för mig när jag flugit till Boston. Man checkar aldrig riktigt in väskorna igen, utan du tar dom bara till en avlämningsposition som är alldeles utanför gränspassagen på Newark.

Hoppas du fattar vad jag menar, så sjukt dålig på att förklara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback