frågor

helluu :D din blogg e helt underbar ;D men när du läser en bok på engelska .. är det lika enkelt för dig nu som om du skulle läst boken på svenska?
Hej! Åh, vad söt du är! :) Ja, ungefär. Visst förstår jag inte varenda ord, och det beror ju lite på boken. Twilightserien tyckte jag var jättelätt att läsa, då språket inte är speciellt avancerat, men To Kill A Mockingbird är lite svårare. Mycket fler konstiga beskrivningar och så pratar de med sydstatsförkortningar, så det är lite jobbigare. Men i det stora hela så är det som att läsa på svenska. :)

Hej, läser din blogg varje dag och älskar den!! jag undrar bara odu tycker det är värt att tenta av engelskan eller är det mycket jobb och så? för jag har hört att engelska b ska vara så mycket svårare?
Hej! Ah vad kul :) Jo, jag tycker det var värt det. Jag har fått göra ett nationellt prov, alla delarna. Läsa några böcker, utdrag i noveller, jag ska se en film och så ska jag skriva en final essay. Dessutom har jag gjort en muntlig presentation också, för att få med så mycket av kriterierna som möjligt. Jag tycker inte alls det varit svårt så här långt, utan det har lätt varit värt allting! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback