frågor

Är det varmt i Phoenix nu?
Inte för dem, men för oss är det väl skapligt behagligt. Runt 26 grader var det idag.

 

Hur övertalade du dina föräldrar?
Truth be told så behövdes det inte så mycket övertalning. De gillade ideén och de sade väl mest att jag skulle sköta alla förberedelser och papper och sådant själv. ”Tyvärr” behövde jag inte göra någon övertalning.

 

Sommarjobbade du för att få ihop pengar?
Nej, jag jobbade faktiskt inte sommaren innan jag åkte. Dock så sålde vi en moppe som jag fick pengar för och sparade. Sen försökte jag spara så mycket som möjligt av studiebidraget.

 

Har du några bra tips på sommarjob?
Det beror ju alldeles på var man bor och sådant, men fastighetsbolag brukar ju erbjuda massa sommarjobb – de gör de i Gävle i alla fall.

 

Vilket bolag reser du med till USA?
Om du menar flygbolag när jag flyger över och hälsar på så är det SAS och U.S Airways.

 

Hej, jag ska åka till USA som utbytesstudent i höst och har fått permanent placering i AZ=) Har kollat igenom ditt arkiv och det verkar superbra, vore kul om du kunde lägga upp lite bilder och så från när du är där nu! =)
Gud vad roligt, congrats! Staten är super!

 

Måste bara säga att din blogg är riktig bra, har suttit och kollat igenom massa inlägg nu, och gud vad man har lust att åka till usa som utbytesstudent nu, men jag undrar åkte du med ef? Och hur mkt kostar de :)?
Javisst, jag åkte med EF och det kostade allt som allt runt 100 000 kronor.


Du snackade om att det är extra säkerhet till USA, hur mycket mer är det då? :O
Utöver den vanliga security checken så var det en till kontroll innan man fick komma in till gaten. Fick ta av mig skorna, slå på laptopen, de kände efter byxbenen och allt sådant, samt gick igen mina handbagage, plånbok, och allt annat jag hade i väskan.

När du åkte till USA inför ditt utbytesår, fixade du svenskt till en telefon och ett amerikanskt simkort till en annan eller? Vad har det fördelar isf?

Jag hade min svenska telefon med mitt svenska simkort (telefonsvararen avstängd dock) som jag smsade och ringde min svenska familj med om det behövdes. I USA så var jag på samma abonnemang som resten av min värdfamilj, och när jag gick med i den fick jag en gratis telefon (jag köpte senare en iphone som jag använde här). Jag betalade 80 dollar i månaden och då var det obegränsade sms, mms, ringa. Ja, allt. Jag rekommenderar det då amerikanarna sms:ar extremt mycket.

 

Gud, hur har du råd att åka till usa så ofta?? :O Lyckos dig iaf!!
Jag har sparat varenda öre jag fick när jag jobbade i somras, och så sparar jag så mycket jag kan av studiebidraget och min älskade familj hjälper till <3 TACK!

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anneli

80 dollar i månaden?? det är ju sjukt mycket! jag betalar liksom 75kr i månaden här hemma i sverige, har iofs kontant kort med gratis sms och ringer nästan gratis till folk med samma abonnemang, vilket e de flesta ja känner, men ändå

Postat av: Anonym

Men 80 dollar varje månad är ju rätt mycket! tänk så smsar eller ringer man inte för 80 dollar då? måste man betala fullt pris ändå?

vad heter abonnemanget? när jag var i usa hade de också sånt som man fick ringa och smsa gratis, men kommer inte ihåg vad den hette..

2010-02-17 @ 20:37:13
Postat av: Cecilia

woh, såg att jag skrivit permanent, menade preliminärt ;)

2010-02-18 @ 09:51:06
URL: http://livingusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback