Ensam i natt, bra och dåliga nyheter och still stranded

Inatt sover jag ensam i CJ säng och det är värdelöst. Han är nere i Tempe för att köa för jobbansökningar till brandakademin. Det är nödvändigt för hans karriär så jag biter i det sura äpplet och gillar läget.

Så, Island då? Många av er tror säkert att vi har det jättebra i Phoenix och inte alls drabbas av flykaoset. Visst har vi det bra, men lite stressad är jag allt. Vi har ingen aning om när vi kommer hem till Sverige igen. I stort sätt alla flygplatser i Europa är stängda, förutom Spanien och Ryssland. Jag har redan missat en vecka i skolan och jag kan inte missa hur mycket som helst.

På måndag är det tänkt att vi ska flyga ut till Washington DC och sedan får vi se hur det blir. Frankfurt, där vi mellanlandar, har stängt till imorgon eftermiddag lokal tid, förhoppningsvis vänder vindarna och vi kan landa där. Annars får vi spendera tid i DC vilket jag inte precis vill. Men som sagt är det inget vi kan kontrollera så det är bara att gilla läget.

Idag fick jag också bra nyheter, dock dåliga för CJ. Jag har inte skrivit om det i bloggen innan för jag visste inte säkert. Hur som helst så var det så att CJ hade en möjlighet att få jobb inom
wildland firefighting där här sommaren. Ett jobb som ger väldigt bra betalt, men samtidigt är extremt farligt. CJ är inte utbildad brandman och den enda riktiga orsaken till varför han kunde få jobbet var för att han är en utbildad EMT. Hur som helst så blir man uppringd och de säger "var på flygplatsen om en timme, det brinner i Kalifornien" ungefär. Då är det bara att ge sig av.

Nu var det så att CJ inte fick det här jobbet för att man måste ha ett års erfarenhet av att jobba som EMT för att få vara med. Det som han skulle få göra var att ta hand om sjuka, dela ut vatten och lite sådant - alltså inte vara i själva bränderna... men det är fortfarade ett farligt jobb.

Jag blev såklart aningen ledsen när han sade att han kanske inte skulle kunna följa med till Hawaii, men jag menar, det här skulle varit en väldigt bra erfarenhet för framtiden - och vad är en semestervecka jämfört med det? Nu när han inte fick jobbet så blev jag ju glad för att han skulle med till Hawaii, men jag tycker fortfarande synd om honom då jag vet hur mycket han ville det här. Men nu slipper jag oroa mig! <3

Oj, ett väldigt lågt inlägg ser jag. Aja, nu ska jag snart krypa ner i CJs stora säng och försöka sova. Är helt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback