memories will last a lifetime

Jag fick en fråga om jag kunde skriva om ett speciellt minne jag har från USA. Jag ju skrivit litegrann, bland annat om när jag träffade min värdfamilj första gången, eller hur det var att säga hejdå till skolan. Jag har funderat ett tag och något minne som är starkt är skolbalen.

Det kanske inte framgick så mycket i bloggen just då, när jag inte kunde skriva att jag skulle på balen med Christopher, men hur som helst så var det jag och Christopher som gick tillsammans, och innan balen skulle vi ut och äta middag med Zena och Tim.

Jag gjorde mig i ordning för balen och hade varit och fått håret uppsatt på en salong. Jag fullkomligt hatade det och förstod inte hur jag skulle kunna gå till balen när jag såg ut så här? Ni tjejer vet vad jag menar. Hur som helst så kom vi iväg till slut, och vi åkte hem till Zee för att ta bilder och möta dem. Väl på plats kom Tim på att han glömt Zenas corsage (klicka). Han fick panik och ringde till sin pappa som kom över med den. Kaos är tyligen ett måste för prom, enligt amerikanerna. Väl på plats togs det miljoner med foton och utdelades "oh, you're so pretty" och ja, ni vet...

Nästa uppdrag var att hitta till den lilla mysiga italienska restaurangen där vi skulle äta middag. Jag läste inte kartan den här gången, utan det gjorde Tim. Det tog oss ungefär en halvtimme att hitta, men vi kom dit i alla fall. Jag lyckades inte spilla på klänningen (vilket jag gjorde innan homecoming...) och vi blev bjudna på dessert av en herre som tyckte vi var så fint uppklädda! Tack och bock!

Efter middagen tog vi oss till The Venue Of Scottsdale, som låg i precis som ni nog gissade, i Scottsdale. I den lite äldre delen av staden. Hela Scottsdale är väldigt exlusivt och det är de rikas hem om vi säger så. Vi kom efter många om och men fram till lokalen, och möttes av limousin efter limousin efter limousin! Ur klev killarna och efter kom tjejerna i snygga klänningar och höga klackar. Mycket smink, håret uppsatt och perfekta naglar.

Inanför dörrarna möttes vi av en fotograf som tog mingelbilder, och vi gick upp för att ta foton. Balen fortsatte i en klassisk amerikansk balanda. Hög musik, en massa dansande och tjejerna sprang runt med klackarna i händerna. Sedan självklart, balens höjdpunkt. "Prom King and Prom Queen" ropas ut. En av mina vänner var nominerade, och självklart föll min röst på henne. Dock var hon junior så hon blev inte "prom queen" utan, "princess," då det alltid är en "senior" som vinner "prom queen" på NCHS. Späningen var olidlig. De nominerade samlades uppe på balkongen ni kan se på bilden ovan, och resten av alla stod nedanför och skrek ut namnen på de som de ville skulle vinna.

Namnen ropades ut och hela skolan skrek! En av cheerleadersarna vann "prom queen" och en av fotbollsspelarna vann "prom king." Det var ett ganska typiskt "film moment." De kröntes, tjejen med tiara och band, och killen md hatt och band.

Efter balen åkte jag och Christopher till en drive-in bio. Vi låg i flaket på hans truck under stjärnorna och tittade på någon film. Tyvärr somnade jag(!) och vaknade när filmen var slut. Haha! Jag sov hela vägen hem och vaknade morgonen efter med 60 hårspännen i mitt hår och en halvtaskig uppsättning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback