privat fråga jag försökt undvika men here we go :)

Hej Emilia, jag har världens privataste fråga skämms att säga det också, men men har du och C haft sex? Inte för att det angår mig undrar bara.
Hej! Jag har faktiskt fått den här frågan flera gånger men jag har helt enkelt bara raderat kommentarerna, då jag helst inte vill skriva sådant här i bloggen. Många verkar vilja veta, så ja, vi har sex.

Sex mellan ungdomar i USA är väldigt känsloladdat ämne. Din utbytesorganisation i USA kommer säga åt dig att helst inte ha sex eller att prata om sex med dina vänner. Självklart beror det ju på vilka kretsar du umgås med. Vissa av mina kompisar var jätteöppna med sex, andra pratade inte alls om det! De vill helt enkelt inte att du får ett "dåligt rykte," om du pratar öppet om att du har sex osv..

Jag förstår faktiskt varför så många frågat om detta, då USA är lite känt för att sex mellan ungdomar ska tystas och ja, ni förstår. Är man amerikansk tonåring har man inte sex, tror vissa. Det stämmer i vissa fall, andra ungdomar är precis lika öppna som oss om den här frågan.

Jag publicerar inte det här bara för att försöka säga
"Hej jag heter Emilia och jag vill visa att jag har sex." Absolut inte. Men som sagt, kulturskillnaderna mellan USA och Sverige väcker ju frågor som den här. Men nu har jag svarat på det :)

Kommentarer
Postat av: sara

Jag gillar verkligen din blogg! Jag gillar att du inte bloggar som andra, typ "dagens outfit" osv.. Du är öppen och verkligen dig själv! Tar också upp såna här saker.. Förr saknade jag att du inte hade så många bilder på bloggen men saken är den att det inte behövs så många bilder, det räcker med dina härliga inlägg som kan handla om vad som helst, haha typ itunes inlägget, det gillade jag :D du skriver liksom inte bara om alla bra saker som händer, utan så att man känner igen sig. Fortsätt så!!

2009-10-08 @ 20:28:58
Postat av: Anonym

det där har jag också funderat över...

kul att man fick ett svar. :D

gillar att läsa din blogg, som fan!

keep up the good work girl! ;D

2009-10-09 @ 01:12:11
Postat av: Anonym

Har också undrat detta, men tillät värdmamman att ni sov i samma rum?

2009-10-10 @ 12:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback