Jag & Christopher :)

Hej, jag älskar din blogg! Jag undrar lite saker om C: Ska han gå på college? Isåfall, vart och vilket ämne ska han ha som major? Vet du om han tycker att du klär dig konstigt, alltså svenskt liksom? :P kram en trogen läsare ;) Hej! Tack tack tack!  KRAM!! :)

Svar på dina frågor: Han går på Paradise Valley Community College (PVCC) i norra Phoenix, precis nästan där han bor. (De flesta väljer att gå på community college och läsa sina baskurser innan de börjar på univeristet, mycket mycket billigare) Hans major är fire science. Han vill bli brandman och därav valet av college. Han kommer att göra klart allting på två år, sedan kommer han gå med i the fire academy, som är som ytterligare en utbildning för brandmän. Efter det är man i stort sätt garanterad anställning på en brandstation i mån av plats. När det gäller universitet så vill han läsa aerospace engineering, men det kostar runt 500 000 per termin, så det är ganska uteslutet om han inte får ett fullt stipendium. Men brandman vill han bli i första hand så vi får se vad som händer :)

Och ja, han tycker jag klär mig annorlunda. Vi pratade om det här idag, alldeles nyss faktiskt, och han sade något i stil med "yeah, those skinny jeans... and leggins or whatever you call them. That's kinda... different! Girls don't dress like that in Phoenix at least." Men han sa också att det var bra att jag klädde mig annorlunda, att jag vågade se annorlundare än de andra i Phoenix när jag var där. Jag började skratta då jag klär mig väldigt vardagligt. Men i Phoenix är som sagt inte modet sådär supersnyggt precis. Men Cindy sade också många gånger att jag såg "europeisk" ut. :)

------

En anonym ville att jag skulle berätta lite mer om mig och Christopher så jag ger det ett försök.

Vi började dejta tidigt när jag kom dit. Det hände väl på riktigt när vi var i Mexico precis en vecka efter jag kommit dit. Vi fick inte dejta då man inte får dejta ett "värdsyskon" men det gjorde vi ändå. Vi höll det hemligt för de som inte borde veta men våra närmsta vänner visste, och typ de flesta visste i slutet av året. Vi är väl som vilket annat par som helst antar jag, dock brukar vi när vi tjaffsar, tjaffsa om kulturskillnader!

Han säger någonting i stil med "that's lame" eller "that's so stupid" när jag förklarar något om Sverige. Då blir jag inte glad! Inte för jag är världens patriot och älskar Sverige men saken är den att det är inte fel, det är annorlunda! Jag kan tycka han på ett sätt är för patriotisk. Men jag är likadan, jag tycker vissa saker om USA är idiotiska och så dumma så det inte finns ord för det. Men jag håller tyst. Jag menar, det är inte fel, det är bara annorlunda och en kulturskillad helt enkelt.

Vad mer finns det att berätta? Jo, han är jätteromantisk! Han får mig att look bad (blackout, kommer inte på något som låter bra i det sammanhanget på svenska!) På vår årsdag skickade han över tolv rosor till mig från USA. Han tog med mig ut på middagar och lät mig inte veta var, och jag fick absolut inte betala för dem. Han skrev alltid "notes" i min telefon, skickade jättegulliga sms även fast vi bara satt i olika klassrum på skolan. Vad mer? Jo, vi slåss ALLTID om vem som ska hålla om vem när vi ska sova. Jag vinner oftast och han får hålla om mig!

Nu har jag ingen aning om vad mer ni kan vilja veta om oss. Haha! Jo, jag vill av någon anledning alltid brottas med honom. Alltså full on brottarmatch. Han var varsity captain för brottarlaget på skolan i fyra år... gissa om det är dömt för mig att misslyckass? Men jag brottas med honom så fort jag får chansen. Han vinner alltid. Jag har aldrig vunnit! Helt plötsligt ligger jag på golvet på rygg med axlarna i backen och händerna över huvudet. Han behöver inte ens anstränga sig... det är orättvist. Men jag lever på hoppet om att jag en dag kommer vinna.

---
"Även om du inte uppdaterar hela tiden, så är det ändå din blogg som är den bästa, no matter what! :)"
Tack för att du gjorde min dag anonym! <3



Kommentarer
Postat av: Anneli

håller med den där anonyma nissen! fast jag tycker att du uppdaterar ofta, iaf lagom ofta :)

2009-10-07 @ 09:41:30
Postat av: Angelica

Håller med om att din blogg är grym! ;D

2009-10-07 @ 15:35:33
Postat av: Vinetta

Men hur klär sig amerikanska ungdommar? Alltså, vad för sorts plagg?

2009-10-08 @ 18:49:15
Postat av: Osob

ja, helt sant Emilia är hel grym fast än hon inte är en utbytestudent längre, jag bara dras till din blogg,hehe:)bäst bäst bästx100, finns ingen bättre ex: utbytestudent!

2009-10-08 @ 19:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback