FRÅGA =)

Var det jobbigt att komma hem och leva ditt liv här utan dina kompisar i USA? Saknade du ditt liv i USA jättemycket eller kände du mest bara att det var skönt att komma hem? Var det lika tufft som att lämna Sverige eller var det lättare/tuffare? Kämpa på tjejen :)
Jag saknade det jättemycket i början. Jag saknar fortfarande mina vänner där borta och jag saknar sättet vi brukade umgås på, det är helt annorlunda här i Sverige på något sätt. Jag saknade dock mina vänner och min familj här hemma jättemycket i slutet, så på ett sätt var det otroligt skönt att komma hem till friheten. Det var nog jobbigare att lämna USA. Jag visste att när jag åkte från Sverige så skulle jag komma tillbaka om tio månader, och komma tillbaka till vardagen. Men när jag åkte från USA så visste jag att jag aldrig mer kommer gå på North Canyon HS, jag kanske inte kommer se några av mina vänner igen (som åkte till College osv...) och vi kommer aldrig att umgås på samma sätt igen. Det var lite tråkigt. Det var ju att säga hejdå till ett helt liv jag levt i tio månder.

Trots att det var jobbigt så ångrar jag ingenting. Hade jag aldrig åkt hade jag ju inte fått uppleva allting! Visst är det lite tråkigt när jag ser mina vänner lägger upp bilder på facebook när de hittar på massa saker tillsammans, och när de skriver "någon saknas vid lunchen, det är inte samma sak utan dig!" Men jag är så glad att jag fick chansen att åka =) Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback