Först var jag arg, sen besviken, men shit happens =)

Idag ringde jag SAS för att boka min flygbiljett till Phoenix. Jag hade en Travel Voucher, för att jag blev "denied boarding" i Chicago. Vouchern var på 600 euro, motsvarande 6300 SEK. Kanon, betalar hela min flygbiljett, tänkte jag.

När jag ringde dit så säger hon vänligt att de inte kan boka biljett till Phoenix, för att SAS inte flyger dit. De flyger endast till Chicago eller Newark, och därefter måste jag boka inrikesflyget själv, genom ett annat bolag. Så efter att jag svurit och kastat telefonen i väggen (sorry pappa, skyller på den finska genen mamma gav mig..) så kollade jag upp priserna för inrikesflyg. Det skulle bli runt 5000 kronor, så jag gav upp.

Nu ska istället casha in vouchern jag fick av SAS, då får jag bara halva värdet, alltså 3000 kronor. Hur som helst så får jag ju pengar jag inte räknat med att ha innan, så det är alltid något. Jag var arg ett tag, men shit happens. Det är inte hela världen, jag menar, jag kom ju hem från Chicago, jag fick pengar på köpet och fick flyga business. Haha!



Kommentarer
Postat av: Ninja Ister

Visst är det skönt att få bli arg och hata en stund ibland.



Sen kan man vara snäll igen!

Postat av: stina

Du kan boka chicago biten med voucher och sedan lösa in resten av kupongerna....och handla inrikes biten med kontanterna. det ska vara 4 kuponger kolla hur många de behöver för chicago eller newark lös in de som blir kvar.

2009-11-12 @ 20:59:45
Postat av: stina

Det ska vara 4 kuponger.....kolla vad de behöver för chicago eller newark, lös in resten i kontanter och köp inrikesbiljetten för dom pengarna.

Man behöver inte göra lika med alla kuponger, varje kupong är väl värd 150 eur/75 eur.

2009-11-12 @ 21:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback