I need this memory to keep me strong, when the weight of the world comes crashing down

I en kommentar fick jag frågan om jag kunde skriva lite om mina känslor om att åka hem igen, då när det börjar komma allt närmare. I en av mina klasser fick  vi uppgiften att skriva ner allting vi kände. Jag tar det jag skrev då och publicerar det här, så ni får se. Efter ni läser, keep in mind att jag försöker att inte tänka på detta allt för mycket, utan bara ta vara på tiden :) Om inte annat, så jag har tagit vara på tiden såhär långt. I have lived my American dream.

Ursäkta alla stavfel. Jag är trött och jag är aningen ledsen. Så är det. Nu ska jag sova.

By the time I leave Phoenix, I will have spent 307 days in this city. Out of those days, several were spent missing my family, missing my home, missing the ones I have grown up with. To tell you that being away from your family is easy, would be a lie. But to tell you that coming home to them after ten months will be easy, is a lie too.

Ambivalent feelings would be the perfect description. Leaving Phoenix would probably be a whole lot easier if it weren't for the fact that I fell in love. I fell in love with the greatest guy I have ever met. After dating for several months, we have to say our goodbyes. Leaving someone I love, to return to people I love, might make up for it you would think?

People have asked me if I would stay if I could. Would I? No. Yes. No. Do you understand why my feelings are so mixed? A part of me just wants to get on that plane and fly home right now. A part of me wants to run as far away as I can, so I can stay and live the life I have created for myself here.

I can't wait until I get to meet my dad and give him a hug in the airport, on June 24. I can't wait until I get to see my mom. I can't wait until I get to see all my friends again. But at the same time, I couldn't wish more that that day wouldn't come so soon.

What will my real family think when I miss my family here, or my friends and my boyfriend? What if they get the feeling that they aren't good enough for me? What kind of person will that make me?

Just as a part of me is missing as I'm here, a part of me will be missing when I go home. But this is it. This is life. You learn from your experiences.

I can't wait to come back home, but how is that fair to my life here? To not want to go back just yet, how is that fair to my family back home? I don't know. But I am thrilled to be able to see my family again soon, although it will break my heart to leave. That is how I feel, right now.

- Emilia Jansson


"Don't count every hour in the day, make every hour in the day count."

Kommentarer
Postat av: Ninja Ister aka Mamma

Lilla Hjärtat, jag skulle vilja göra så allt känns bra, men det går inte.



Det är smärtsamt att leva ibland, hur man än gör!



Kram!

Postat av: Jessica

aaw, älskling. jag saknar dig! jag längtar efter dig. ses snart <3

2009-05-18 @ 08:54:46
Postat av: Adam

Oj, sjukt bra skrivet hun. :) Man kan inte förstå vilka känslor du känner nu, bara veckor innan du kmr hem. Klart du vill stanna, men också åka hem. Som du själv skrev, ta vara på det du har kvar så bra du kan :)



Jag saknar dig här hemma, och jag längtar som en tok tills du kommer hem! <3

2009-05-18 @ 09:43:33
Postat av: Louise

väldigt bra skrivit:)

2009-05-18 @ 11:36:03
Postat av: malin

jag kände att jag ville kommentera det här, men sen insåg jag att jag inte ens vet vad jag ska skriva..men det ska bli skönt att få hem dig igen <3

2009-05-18 @ 12:02:01
URL: http://malinbj.blogg.se/
Postat av: Alice

Fint skrivet :) Den sista meningen gillar jag <3

2009-05-18 @ 14:54:36
URL: http://alicewalden.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Hej! Jag är super sugen på att åka till usa ett år .. Ska söka till hösten, men har lite funderingar och frågor, och du som nästan är klar med ditt år lär ju ha svar på dom! :)

Så adda jättegärna min msn!

2009-05-18 @ 15:31:13
Postat av: Alva

Det där var riktigt bra & fint skrivet (:

2009-05-18 @ 17:17:23
Postat av: Anna

Otroligt fint skrivet! (:

Lättsamt förklarat för att förstå vad du verkligen kände, och jag förstår dig precis!



Sköt om dig! (:

KRAM

2009-05-18 @ 18:49:51
URL: http://annakw.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag gillade det du skrev.. Kan inte förstå vad du känner men jag förstår vad du menar.

Vet inte vad jag ska säga nu..

Lider med dig iaf :')

2009-05-18 @ 21:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback