questions and answers

Kan inte du göra en videoblogg när du pratar engelska?
Det finns en video i arkivet, från Maj, då jag pratar engelska med Mara och Niqi i skolan.

Tänker och drömmer du fortfarande på engelska? Vilket språk gillar du mest?
Jag tänker fortfarande till viss del på engelska ja, och ibland blir det fel när jag pratar svenska. Tja, det är nog inte så att jag gillar ett mer än det andra, men visst är det alltid kul att få prata engelska.

Har ni funderat över möjligheten att C ska läsa ett utbytesår i Sverige?
Jag och C har pratat om detta, men det finns nämligen ett problem. C skulle aldrig flytta ifrån USA. Kärleken till landet är alldeles för stark och han är alldeles för patriotisk för att flytta. Så visst, det är lite tråkigt att det är jag som måste flytta om det skulle komma på fråga (men nu är jag bara 17 och man vet aldrig vad som händer i framtiden! :) Min söta mamma försökte dock övertala honom att läsa på högskolan i Sverige, men det fungerade inte så bra. Jag förstår inte heller hur det är att vara så pass patriotisk..

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kollade på den där videon, du är ju helt grym på engelska! var du sådär duktig innan du åkte?

2009-07-12 @ 21:41:30
Postat av: Anonym

det här kanske är en dum fråga, men ändå.

jag vill gärna åka som utbytesstudent till usa, helst efter sommarlovet nästa år(2010), men då har jag nyss gått ut nian. jag undrar bara om du vet om det är möjligt för mig att åka då eller måste jag gå ut ettan i gymnasiet först?

2009-07-13 @ 15:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback