frågor

Du bodde ju i Phoenix, så jag antar att du gick på en stor skola, right?
Om du gjorde det, var det svårt att få vänner p.g.a. skolans storlek?
Jo, skolan var rätt stor, ca 3400 elever. Nja, det var lite svårt att liksom komma in i folks "kompisgäng" när de umgåtts så pass många år tillsamman innan liksom. Men det var inte överdrivet svårt att få vänner :)

Men ja har en fråga, Hadde du förlorat några vänner när du kom tillbaka till sverige, efter att inte ha träffat de på 10 månader. Eller va allt som vanligt när du landade i sverige igen?
Det är inte så att jag märkt än att jag förlorat några vänner, men allting var absolut inte som det var när jag åkte med alla. Vilket var lite tråkigt, men det är sådant som händer.

Träffade man andra utbytesstudenter någon gång?
Ja. Organisationerna ordnar träffar och camps för utbytesstudenterna i området. Jag var på två av dem. Sedan annordnar de resor och sådant också. På min skola gick även fem andra utbytesstudenter också.

Hur mycket kostar dina och Christophers samtal?
Jag betalar ingenting, han köper internationella telefonkort laddat med 80 kronor så får vi prata i ett visst antal minuter. När vi pratar över Skype är det dock gratis :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan jag har en fråga till dig ;)

Du skrev att organisationen ordnar träffar och camps för utbytesstudenterna, vad gör man då och måste man betala något för dom träffarna eller ingår det i programavgiften?

2009-07-25 @ 11:53:16
Postat av: Alexandra

en liten knepig och svårformulerad fråga :P du skrev i ett av dina "fråge- inlägg" att dina rädslor va att de va långt borta och så men när man går på sån intervju med organisationen innan man åker och jag har hört att de frågar va man har för förväntningar o så ..vad svarade du då?

2009-07-25 @ 12:33:13
Postat av: Anonym

jag har en fråga som jag tror du svarat på men kan inte hitta det nån stans så jag frågar igen :) Varför ville du åka? vad var det som inspirerade dig?



Tack för en jätte trevlig blogg, den har fått mig att längta ännu mer efter mitt kommande utbytes år :D

2009-07-25 @ 12:36:00
Postat av: Sandra

hej, jag undrar vilken linje du går och om du vet vilken klass du ska böjra i när du kommer tillbaka till skolan?

2009-07-25 @ 13:42:23
Postat av: Linda

En fråga; följer folk dresscoden även på fritiden eller är det okej att använda tex kortare shorts eller bara axlar då?

2009-07-25 @ 13:56:06
Postat av: Anonym

Hejsan! måste bara fråga en sak, va du på ett förberedelse läger innan du åkte till Phoenix?

2009-07-25 @ 15:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback