flera frågor

Jag är på blogghumör och hittade fler frågor att svara på.

Undrar bara hur det är i skolan i usa liksom? går man runt med alla böcker hela dagen... ?
Faktiskt! Nja, du har ju skåp och sådant (jag hade inte det) men oftast har du inga raster, utan bara "passing periods" som det kallas, jag hade tex bara sex minuter att ta mig mellan varje klass. Då blir det lätt så att du inte hinner gå till skåpet utan knallar runt med alla dina anteckningsblock och böcker. De flesta har "
binders," mappar med alla sina papper, som de dekorerar och liknande. Oftast så behöver du inte bära runt på typ textböcker då de finns i klassrummen redan, sen får du egna som du behåller hemma..

Rotary eller EF?
Jag har ingen som helst aning! Jag hade inga problem med EF ialla fall, även om många har haft det. Men det valet är helt upp till dig.

Hur lång tid tog det för dig att komma in i engelskan?
Hmm. Det tog kanske en och en halv vecka innan jag var bekväm att prata utan att tänka "shit, tänk om min accent hörs nu." Efter ca två månader började jag drömma på engelska tror jag.

Om man är junior nästa år, alltså efter sommarlovet, hur gammal är man då ? :)
Du är född 92 eller 93. (:

[EDIT!]
Är Joe latino?
Hans föräldrar är italienare om jag inte har helt fel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback