giftemål?

OM du nu skulle gifta dig med Christopher, skulle du då kunna flytta till USA och leva där för alltid? Man får ju greencard och sånt när man gifter sig med en amerikan ;) det är rät häftigt faktiskt, för det är jättesvårt att flytta till USA bara sådär liksom.
Bra fråga! Jag vet inte om jag skulle kunna bo i USA föralltid, många stora kulturskillnader, dåligt försäkringssystem, betala för en utbildning och sådant som är så himla annorlunda jämfört med Sverige är nackdelarna. Vi har det så bra utan att vi tänker på det. Hur som helst så gillar jag landet, i alla fall när jag bodde där i tio månader. (Då hade jag allting betalt och var fullt försäkrad, jag kände ju inte av livet som en invånare i landet gjorde) Men man måste ha varit bosatt i USA i minst tre år, om jag är gift med en amerikan, för att få ett green card :) Men vi får se what the future holds. Första steget är college i USA.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej, ska du gå på college i USA?

Betalar dina föräldrar allt då eller ska du söka stipendium?



Tack för en bra blogg! :)

2009-12-29 @ 14:01:56
Postat av: sara

vad betyder green card lr vad är det?;)

2009-12-30 @ 01:38:05
Postat av: Sabina

Du och CJ verkar ha ett väldigt bra band eftersom ni klarar av den enorma distansen. Känner du att du skulle vilja gifta dig och skaffa familj med honom? Du är visserligen alltför ung för det nu me i framtiden? :)

Tack för en härlig blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback