lite fler frågor

Hej! jag har en till fråga :) Dem flesta vill ju bli senior för att då får man göra mer grejer och så. Men tyckte du det var jobbigt att bli junior? Eller tror du att de kanske är lika bra som senior?
Jag såg absolut ingen nackdel med att vara en junior! Det enda seniors på min skola fick göra som inte juniors fick, var graduation. Vi hade ingen direkt "senior trip" och vår bal var kombinerad junior och senior. Jag förstår att vissa vill åka för att få ta just graduation osv, vilket jag självfallet tror är en skitrolig upplevelse, men jag hade ett toppenår ändå! Så jag såg inga som helst problem med att vara en junior :)

Hej! Det har alltid varit klart för mig att jag ska åka till USA, men nu så föreslog pappa Australien. Och nu kan jag inte välja!! USA eller Australien!!? Så jag vill veta varför du valde just USA och vad tror du är bäst?
Jag vet verkligen inte va jag ska välja, jag vill uppleva high school, men Australien skulle vara extremt coolt. hjälp??

Hej! Jag valde USA för att det var skolsystemet som lockade. Skolandan, homecoming, prom, "cliques" osv.. Det var det jag ville uppleva och det var liksom en given för mig att åka till USA. Jag kan tyvärr inte säga vilket land jag tycker du ska välja, förlåt, jag är verkligen värdelös hjälp, men åk dit du verkligen vill åka! Gör listor med för och nackdelar på båda länderna/skolsystem osv kanske? :) Förlåt, värdelös hjälp är jag!

Hur trodde du att de skulle vara i USA innan du åkte? Var nått som du trodde skulle vara bättre/sämre?
Jag försökte innan jag åkte, att ha så låga förhoppningar som möjligt. Jag ville inte bli besviken. Det enda minuset och det jag förväntat mig var att jag skulle ha lite mer frihet, te.x få gå till affären själv, eller bara ta en promenad. Det fick jag inte göra ensam och det var en rätt stor besvikelse. Skolan var bättre än jag trott! Jag trodde det skulle vara svårt att komma in i en så pass stor skola som jag gick på, men det gick bättre än förväntat :)

Kommentarer
Postat av: RESESNACK.

alltid kul att läsa sånt här! första gången jag hamnar på din blogg nu och kommer nog fortsätta läsa den..

Postat av: L

varför fick du inte göra saker ensam, som gå en promenad etc ?

2009-08-29 @ 10:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback