fråga

Hur kommer det sig att du blev placerad som "junior," när andra svenskar som åkt och var lika gammal som du blev "senior?"
Det beror alldeles på hur skolan väljer att placera. Eftersom jag gått ut "10th" grade, alltså ettan, så ville de placera mig som junior. Dock sade min värdmamma till mig att andra utbytesstudenter fick byta till att vara seniors om de ville, så jag kunde också göra det, men då innebar det att jag var tvungen att göra AIMS test i matte, science och engelska (typ som nationella proven, dock görs de bara i Arizona) och läsa en matte-c kurs som jag inte alls ville göra. Det innebar alltså att jag var tvungen att läsa fler kurser utöver det vanliga schemat. Jag kände att även om det hade varit väldigt roligt att vara en senior, med graduation och allt sådant, så valde jag att inte göra det då jag verkligen inte ville kämpa med matte under året (jag avskyr matte med hela mitt hjärta). Sen hade jag ju sjukt kul som junior ändå! :)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Hejsan, vill bara säga att jag har läst igenom ditt utbytesår idag och din blogg gör mig så jävla pepp på att åka iväg på mitt eget år! :)

Postat av: Matilda

Hej, jag undrar om inte du kan berätta om hur det va när du landade i usa och träffade din värdfamilj för första gången? :)

2009-08-15 @ 17:52:26
Postat av: Mattias i Kalifornien

Vad har du och din pojkvän för planer? flyttar du dit ? :P

2009-08-15 @ 18:37:23
URL: http://mattiasegnell.se
Postat av: Sandra

Härligt. Vad hade du på schemat då?

2009-08-15 @ 21:49:57
URL: http://fifthmarch.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback