funderingar

Är du Junior i high school i USA går tankarna just nu kring college. Det har fått mig att börja fundera.. Vad vill jag göra efter gymnaiset? Jag har googlat högskolor i Sverige och hur mycket jag än älskar Arizona, Phoenix och allt annat här har jag kommit fram till att College här är inte att tänka på. Ett år skulle vara roligt, men jag kan inte göra ett år utan "credits" igen. Det kommer ta mig allt för länge för att bli klar med min utbildning. Men att betala summor som upp till 55,000 dollar per år är inte smart när jag har skolan i Sveirge.

Så, jag har absolut ingen som helst aning vad jag vill göra. Sen jag skrivit för skoltidningen har jag kommit fram till hur mycket jag gillar att skriva. Journalism? Nja. Jag vet inte om jag är så sugen på det. Annars gillar jag engelska, historia, geografi, svenska... Jag får panik. Visst, jag har två år kvar innan högskolan men jag gillar inte det här med att inte veta..


Kommentarer
Postat av: Monster

Om du vill tillbaka till USA under din högskoleutbildning så finns det alltid möjligheter till stipendium och internationella utbyten. Ex vid KTH http://www.kth.se/om/internationellt . Du har ju lite tid på dig att fundera och det är alltid bra att vara förberedd! Nu är det bara tre veckor kvar tills vi ses! Kram

2009-04-08 @ 12:14:41
Postat av: Ninja Ister

Ta det lugnt - inte behöver du ta ställning till vad du ska läsa sen! Det är två år kvar innan du behöver bestämma dig.



Njut av tillvaron, mitt Lilla Hjärta!

2009-04-08 @ 19:49:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2354
Postat av: Louise

Creepar ditt utbytesår nu när jag är sjuk. Tänk hur saker förändras.

2011-11-17 @ 17:50:04
URL: http://louisewi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback