torsdag, betyg och uppsats.

Igår när jag skrev att jag var glad att jag hade ett a i newspaper så hade vi ett test idag och mitt betyg sjönk till ett b. Attans! Dock så höjde jag mitt betyg i spanska på något konstigt vis.. Jag klagar inte (;

Idag har jag inte gjort mycket. Var i skolan som vanligt, hade väldigt kul på biologin med mara, julia och evar. Vi är ett bra team! Vi fick en ny uppgift på engelskan - vi ska skriva en uppsats om något som förändrat vårt liv på något sätt. Jag beslutade mig för att skriva om mitt utbytesår såhär långt. Att jag satt mig på planet och lämnade allting jag är van med, säkertheten, min familj och mina vänner - för att göra någonting helt annorlunda på andra sidan jorden. Jag ska allt visa min engelska lärare att det inte alls är så lätt som hon tror att det är.

Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på ikväll - jag bör plugga, för imorgon har jag vocab quiz i spanska, plus test på fyra kapitel i boken. Vi får se hur det går. Killarna pratade om att åka till någon affär och köpa cowboyhattar, inte för jag vet vad dom ska med dem till, men det kan ju bli intressant.

Justja, just nu pratas det väldigt mycket om presidentvalet i skolan. Inte på lektionerna, utan bland eleverna. Det flesta här avskyr Obama, just för att han är mörkhyad. Folket här vill inte ha en svart man i vita huset - och då röstar de hellre på McCain, även om han står för saker de inte stöjder. Well, this is America.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant det här med valet i USA. Kan du inte skriva ett helt inlägg om det?

2008-09-26 @ 13:00:20
Postat av: Ister

Det var jag. pekar på kommentaren ovan

Postat av: Ellen

Meh dumma amerikaner, övertyga dom med att Obama är bäst! För det är han! Jag håller med din mami :)

2008-09-29 @ 00:22:47
URL: http://ellens.devote.se
Postat av: Anonym

wow.... go obama!

2009-06-27 @ 12:36:30
Postat av: Anonym

grrr!

-> HEJA OBAMA

2010-02-10 @ 21:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback