tankar..

Ändrande planer - jag ska inte på matchen ikväll utan homecoming matchen om två veckor, då skolan möter sina rivaler. Jag är extremt trött idag, fick en intervju och ett test avklarat på lunchen och det tog all kraft ur mig. Plus att last hour, som är engelska, är så extremt tråkigt för min lärare snackar på som en idiot och det är massa konstiga texter från 1700-talet som skall analyseras och jag fattar noll.

Nåja.. Nu har jag varit här i över fyra veckor. Jag börjar vänja mig med att börja skolan 07.23 på morgonen.. Även om det tar emot att gå upp innan sju varje morgon. Det enda minuset med north canyon är att det är en otroligt stor skola, med över 3000 elver. På ett sätt är det bra med tanke på att du är inte den enda utbytesstudenten, därav blir du inte utstirrad eller hamnar mitt i centrum - men du måste isället vara väldigt öppen, uttåtriktad och framförallt inte blyg!

Den första veckan kan jag säga att jag inte alls gillade skolan. Mest för att allting var så stort, nytt och you name it - det kändes som allt var fel. Kulturchock? Vem vet.. Nu trivs jag i alla fall väldigt bra! Jag har hittat folk jag vill umgås med och folk med gemensamma intressen.

Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av det här inlägget.. Jag vill säga tack till mina föräldrar, morföräldrar och min släkt som gjorde det möjligt för mig att göra det här. Jag kan inte fatta att jag är här. Jag kan inte fatta att jag är på andra sidan jorden, jag går i ett amerikanskt high school och gör det jag vill göra. Jag har planerat det här så länge och nu är jag här!

Många sa till mig innan jag åkte "tänk vad mycket du kommer missa under ett helt år". Visst, jag missar saker hemma - men folk hemma missar saker som jag upplever här också. Jag har redan minnen för livet, och jag har en till familj som jag aldrig kommer glömma. Människor jag inte visste fanns, öppnade sitt hem för mig och here I am. Jag är så otroligt glad att jag fick chansen att göra det här.

Som sagt, jag vet inte vad jag ville få ut av det här. Men nu har jag fått skriva av mig lite. Nu ska jag göra min chores och umgås lite, sen ikväll ska jag nog till nagelsalongen och så ska vi ut och äta. Imorgon ska jag bara vara hemma, kanske bada eller något. Och på söndag ska jag shoppa med Jess! Det blir nog en bra helg :)

Btw, jag saknar er där hemma.

Kommentarer
Postat av: Gummifarbror

Vad roligt att du trivs därborta. Minnen och erfarenheter kan du sammanställa när du varit hemma en tid. Ha det bara roligt nu och ta inte skolan för allvarligt.

Har du börjat planera för vad du skall ta med dig när du kommer hem?

Postat av: malin

ääh inte missar du något här hemma heller, och vi saknar dig här hemma också :)

2008-09-20 @ 12:31:57
URL: http://malinbj.blogg.se/
Postat av: Ister

Jag saknar dig, jättemycket. Men jag är glad över att du verkar ha det bra. Njut, Lilla Hjärtat, njut!

2008-09-20 @ 19:52:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2354
Postat av: Marie

Jag bodde 5 månader i Phoenix 1995. Jag bodde i Tempe/Scottsdale. Jag var även i Rocky point. Jag ska följa din blogg!

2008-09-20 @ 21:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback