kulturchock?

I've got some good news. Jag behöver inte läsa matte! Så nu har jag television production istället. Det kan ju bli intressant. Vincent jr blev sur på mig dock för jag lämnar honom ensam på geometrin (jag har varit där i två dagar.. haha!)

Idag såg jag för första gången hur det är på en game night. Idag har the football team sin första match för säsongen, dock är det away game. Men alla fotbollsspelare gick runt i sina fotbollströjor och alla cheerleaders hade på sig sin uniform och en lila rosett i håret. Skolfärgerna är lila och svart, så halva skolan klädde sig i de färgerna. Jag ska inte på matchen ikväll - för det är i tuscon och det är långt dit från phoenix. Så jag ska på bio med CJ, Joe och Allie istället.

Och dessutom så har jag nog en dejt för homecoming! Cindy blev överlycklig när hon kom på att vi skulle få åka och shoppa klänning. Men vi får se hur det blir. Säger inget mer ;)

Annars har den här veckan varit jobbig. Jag börjar fundera på om det är den omtalade kulturchocken? Allting känns fel, jag känner mig som ett vandrande fel och you name it..

Nu sitter jag i alla fall hemma, har nyss gjort mina chores för dagen och funderar på att ta en titt på min läxa. Jag har nämligen tre prov nästa vecka, och läxor i fyra ämnen till måndag. Sounds fun, huh?

Puss

Kommentarer
Postat av: Ister

Homecoming? Vad är det, berätta nu för din mor - och även för dina morföräldar, de läser din blogg varje dag.



Vandrande fel? Du? Nä, du är en vandrande Emilia och det är rätt!



Puss på dig, nu ska jag kolla om du har uppdaterat bilddagboken.

Postat av: Lisbeth

Hej vad roligt och läsa om en utbytesstudent! Funderar själv men är du junior eller senior?

2008-09-06 @ 11:41:54
Postat av: emilia

Lisbeth; jag är junior. fast är man född 91 brukar man vara senior men det är för vi börjar skolan senare i sverige som jag blev en junior :)

2008-09-06 @ 19:49:52
Postat av: Anonym

emiliaaa, nu blir jag nyfiken!! vem är den lycklige? jag skulle också vilja klä upp mig fint i klänning och allt!

2008-09-07 @ 17:14:42
Postat av: sophia

haha, den anonyma är jag btw :p

2008-09-07 @ 17:15:06
URL: http://sophiahokdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback