jag ska inte ljuga.

I've had a rough day today.. Jag fattar NOLL av matten - men min underbara hostmom har ringt skolan idag och det kanske är så att jag inte behöver ta matte över huvud taget. Inget är säkert än dock! Biologin är fucking hell. Jag fick bara G i biologi i nian och jag hade Kjell - så nej, jag är inte världens bästa på biologi. Och nu är det massa konstiga engelska ord och jag försöker, det gör jag verkligen - men det är inte roligt för fem öre. Dessutom har jag missat två prov (som de gjorde innan jag kom till usa) så de ska jag få göra imorgon.. Hurra.

Det första CJ sa idag när han såg mig efter skolan var "What's wrong emilia?". Jag ville bara gråta. I didn't though. Jag är glad att jag har en familj som lyssnar på mig när jag behöver prata. Och som CJ sa när jag förklarade hur dum jag kände mig när jag inte ens förstod matten som skulle vara lättast. "You are going through 2 languages in your head, you don't like math and you're miles away from your family and friends. And I can't imagine what you're going through - but I know that I could never have moved to the other side of the world and still be as positive as you are. So don't ever call yourself stupid again".

Förutom det så var det meeting för girls soccer idag. Oh wow. Typ 60 tjejer var där - och det värsta är att de bara tar 20 players för junior varsity och 16 för varsity. Så det gäller att vara bra om man vill bli uttagen. Så nu är det fitness träning som gäller. Upp med konditionen!! Jag ska bli uttagen, så är det bara. Try outs är inte förrän i slutet av oktober så jag har ... två månader på mig! Jag vill verkligen spela soccer so bad, men jag vet inte hur stor chans det är att jag blir uttagen precis..
 
Justja, ni vet det jag sa tidigare om att jag inte har gått upp i vikt.. Jag har gått ner 3 kilo! Mest för värmen tror jag - jag är inte alls lika hungrig längre. Och jag förstår inte hur amerikanarna kan äta chips och pop tarts till lunch. Jag förstår inte. Snart kommer Cindy hem med mat (läs pizza). Nyttigt. Sen lovade jag Joe att jag skulle göra chocolate chip cookies så vi får väl se om jag råkar matförgifta hela familjen..

Justja, idag fick jag höra att jag var söt. "Are all the girls in Sweden as pretty as you are?". Det gjorde mig glad. Jag hade en väldigt rolig disskusion med två killar i math class idag. Vi bestämde oss för att inte göra matten eftersom vi inte förstod och så pratade vi om kulturskillnader. De frågade om jag bodde på en bondgård. Och så trodde de att Sverige var mindre än Arizona...

Jag saknar er där hemma <3

Kommentarer
Postat av: Ister

Men, Lilla Gumman. Tänk på att du INTE ska ha MVG i allt, du ska nätt och jämt klara godkänt. Du är där för att lära dig språket och kulturen.



Och CJ har rätt, dum är du inte och nedvärdera inte dig själv! Jag tycker att du är fantastisk som har vågat ge dig ut på denna häftiga resa!



Och du med tanke på fotbollen - börja med löpträning och core-träning innan uttagningen, lägg till lite balansträning med tanke på dina fötter och ät bra mat.



2008-09-05 @ 07:18:59
Postat av: Jessica S

usch, jobbigt. Men jag är grymt imponerad av dig Billa! .. Och bra att du tänkte börja med fotbollen, håller alla tummar jag kan för att du ska bli uttagen! Sen kanske du kan komma och spela med oss när du kommer hem ;)

2008-09-05 @ 09:51:07
Postat av: Monster

Hey! Lyssna på din mamma, lyssna på CJ och Cindy. Hur lite än du lär dig av det som EF önskar (algebra etc) så kommer du ALLTID att ha kvar språket, kulturen och modet av att du åkt, förmågan att stå på egna ben och alla upplevelser du kommer att hinna med. Det är 10 gånger tyngre i framtiden än G i algebra. Du hinner med att plugga, jag LOVAR! Njut och var lite slacker ett tag. För hur du än gör så är du BÄST! Kram

2008-09-05 @ 11:41:47
Postat av: Ken the....whatever

Fuckin´stupid americans. Mattesnillena alltså, nåja nu menar jag inte det riktigt. Eftersom du är kära Isters dotter skall jag börja läsa din blogg lite då och då.



/Ken

2008-09-05 @ 17:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback