you make me smile

HEJ.

Idag är det onsdag. Skolan var kul. Varje dag i tv production så spelar vi in en videodagbok, då vi berättar om dagen eller om vad vi än vill. Så länge han ser och hör oss. Den ska vara mellan 30 sek och 1 minut lång. Jag och Mara var väldigt trötta idag, vi made no sense what so ever, och vi snackade i 6 minuter. Jag hoppas verkligen han kommer se våran dagbok.

Hur som helst. På lördag ska jag gå på en musikal som Kayla är med i. Jag skulle gå med Mara och Niqi, men Niqi var tvungen att jobba och hade redan köpt en biljett. Så jag erbjöd mig att sälja den åt henne. Jag sprang runt hela lunchen och försökte sälja den. Tillslut gav jag upp och gick och satt mig med Ulisses, en kille i min engelskaklass. Efter mycket tjatande så köpte hans kompis biljetten, fast han inte ens ville gå. Väldigt snällt av honom! :)

Jag hatar normalt att gå till min 7th hour, för det är engelska och som sagt är jag inte så förtjust i min lärare. Idag gav hon oss ett prov, och vi hade 12 minuter på oss att göra klart det. How do you spell it? BITCH. That's right.

Nåja, förutom det hade jag en bra dag. Nu har jag nyss gjort min läxa och jag sitter vid bordet och retar CJ för han har matteläxa. Han gör collegematte just nu, vilket han ogillar starkt. Det gör det hela mycket roligare för mig!

Jujstja, många har frågat mig om jag kan blogga om de stora skillnaderna mellan Sverige och USA. Visst kan jag göra det, men ni måste specifiera vad ni vill att jag ska skriva om. Säger ni skolan så finns det så himla mycket. Så.. Lärare, lektioner, skolsystemet? Samhället? Sport? Amerikanska killar? Amerikanska tjejer (Aka bitchar)?

God kväll (18.29 - Phoenix)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Amerikanska bitchar hehe, att få veta hur de verkligen är skulle vara rolig läsning!

2008-11-20 @ 19:43:56
Postat av: Lina

Hej :) Jag har inte läst din blogg så länge, men jag tycker den är väldigt bra, för jag ska själv vara utbytesstudent hösten 09 i ett år, och din blogg gör att jag ser fram emot det, så tack :) Jag tycker det hade varit roligt om du kunde berätta så mycket du kan om allting, både skola, fritiden, killar, kompisar och allt som är värt att nämna, haha. Bara roligt att läsa.

2008-11-20 @ 22:17:21
Postat av: Linn

Pete har blivit pappa :D åt en liten pojke som ska heta Bronx Mowgli! puss

Postat av: Anonym

jag har funderingar på att åka som utbytesstudent nästa år, vilka åker du med, alltså ef eller nåt annat ? :) och hur tycker du allting är?

2008-11-22 @ 18:16:14
Postat av: emilia

Anonym:

Jag åker med EF, och än så länge har allting fungerat jättebra :)

2008-11-23 @ 23:16:09
URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Postat av: emma, en framtida utbytessttudent :)

skulle inte du kunna skriva ett (eller flera) inlägg om amerikanska pojkar?Jag ska själv åka som utbytesstudent och vill gärna veta hur de fungerar.Dessutom tycker jag att det är väldigt roligt när du skriver dialoger mellan dig och folk :)

2008-11-24 @ 18:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback