värme, racing och mer värme.

Klockan är ungefär 02.30 AM här nu så this wont be long.. Nåja, värmen tar sakta död på mig. Men ni vet allt det där "du kommer gå upp i vikt" snacket.. Well, here's the thing. Eftersom det är så varmt blir jag inte hungrig! Helt seriöst - jag är aldrig hungrig.. Men jag äter, självklart.. Men absolut inte lika mycket som i Sverige! Och en till sak, de dricker så enormt mycket läsk!

Nåja, jag har valt mina klasser nu.. Jag blev en junior, näst-sista-års elev, så jag fick följa en plan som alla andra juniors får göra. Så okay, mina klasser blev;

american history
english
spanish (näst svåraste klassen.. HJÄLP! alla är mexikaner här)
biology (hmn..)
algebra 3 (KILL ME NOW!)
newspaper - den valde jag själv, jag ville ha yearbook men det krockade med spanskan så jag valde spanska.

Så är du glad nu mamma, när jag ska läsa matte? ;) Alla som har fått reda på vem min engelskalärare är har sagt; she's the worst bitch ever. Så ja, det känns ju bra. Nåja, jag vet inte riktigt vad jag skrivit - jag är rätt trött. Cj sitter brevid mig och sittar på mig för att psyka mig - och det funkar rätt bra.

Justja, jag var rätt tyst de första två dagarna. Mest för att det var så svårt att bara uttrycka sig på engelska. Man kan uttrycka sig - men inte på samma sätt som du kan på svenska. Du kan inte vara spontan på samma sätt tillexempel. Men idag har jag snackat sönder CJ och de andra killarna. Stackars folk.

Idag var vi på en raceway park. CJ och hans kompisar älskar bilar - så de håller på att fixar med dem hela tiden. Så idag följde jag med dem till en park där de helt enkelt bara kör sina bilar i full fart på en bana. Det var annorlunda, varmt men väldigt kul! Jag fick ha hjälm och se allmänt cool ut och så fick jag åka bil fort!

Nu ska jag sova - imorgon är det söndag. Jag ska nog skaffa en amerikansk telefon och lite saker inför skolan. Jag är rätt nervös - men jag känner redan en tjej som jag kommer ha två klasser tillsammans med. Hon är från tyskland och helt galen. Sen lovade CJ mig att han skulle äta lunch med mig de första dagarna. Han är så snäll mot mig. Jag förstår inte.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Ister

Valde du matte? Frivilligt? Eller höll någon en pistol mot dig... jag har ju hört att de har mycket guns in America.



Försök nu inte vara en A-student, ta dig igenom bara och lär dig massor av engelska!



Du kan tala om för CJ att skyddar han inte dig ordentligt kommer han att få med mig att göra - och jag har brunt bälte. Sådeså.

Postat av: malin

jadu emilia matte och biologi det var jobbigt för mitt liv att läsa ;P höhö tur för honom att han är snäll mot dig, men vem kan inte vara snällt mot dig :) och jag håller absolut med din mamma är han inte snäll mot dig så kan du hälsa att jag inte har något bälte innom karaten men ett förtaskigt humör ;p

2008-08-24 @ 12:23:09
URL: http://malinbj.blogg.se/
Postat av: Mummu

Hej Emilia! Mummu och Ukki hälsar, nu har vi din blogg som bokmärke! /Mummu

2008-08-24 @ 16:21:55
Postat av: LISA

heej! :D fasen va coolt, är killarna snygga? :D halva klassen läser din blogg och vi vill att du ska visa bil dpå CJ!!! ;D och vi har nyss haft 3 timmar mattekeltion men utan matte? haha puss

2008-08-25 @ 11:45:27
Postat av: Lillie

Hallå där! Jag tittade förbi här i din blogg och det verkar som att du har hamnat hos en riktigt bra värdfamilj :) Det är jättekul att läsa om vad du hittar på där nere. Hoppas du har det jätte kul :)

2009-04-10 @ 18:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback