english homework.

Min engelskalärare tycker att vi ska utöka vårt ordförråd. Så om tre veckor har jag test på dessa ord och är jag lost eller vad?

perplex - confuse
copious - abudant
traverse - cross
bibliophile - a book lover
demography - study of populations
sanguine - cheerful
ostentatious - showy
microcosm - small universe
defenestrate - toss out the window
animus - intent or hatred
nonplused - perplexed
interdiciton - prohibition
commensurate - of like measure
neophyte - beginner
incredulous - not believing

Så orden i fet stil ska vi kunna uttala, stava, veta betydelsen på och kunna sätta i en mening till provet. Hjälp!

Kommentarer
Postat av: emma

hej,emilia:) jag undrar vad du har för post adress? kramar

2008-08-28 @ 15:14:27
Postat av: emilia

emma: jag skickar ett mess till dig! ;D

2008-08-28 @ 19:28:19
Postat av: matilda flach

hej!

jag går också thoren, har just börjat, coh jag funderar på att läsa utomlands nästa år, kan du adda min msn, så kan du ge mig lite info och sånt där?:)

Postat av: Ister

Nu är klockan 06.55 tisdagsmogon, i Arizona.



Varför har du inte uppdaterat än?

2008-09-02 @ 15:56:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2354
Postat av: Hanna

Hej Emilia!
Jag ska göra ett engelskaarbete i skolan där jag ska låtsas att jag är utbytesstudent i USA, Arizona. Jag ska bland annat förklara hur en vanlig dag ser ut och undrar om du skulle kunna skriva hur en vanlig dag såg ut för dig när du var utbytesstudent? Ungefär när du gick upp, hur lång skoldagen var och vad du gjorde på dagarna?

Det skulle vara till stor hjälp! :)

Svar: Javisst kan jag det - skulle du kunna skicka ett email till mig så svarar jag där? Tack!
emilia

2013-05-07 @ 10:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns ej)

URL:

Kommentar:

Trackback